Zbliża się finał VI edycji Konkursu TERAZ POLSKA PROMOCJA

Jak młodzi Polacy postrzegają promocję Polski? Jak widzą swoją rolę w budowaniu i wzmacnianiu wizerunku swojego kraju? A także jak oceniają działania promocyjne Polski? Na te i inne pytania odpowiedzą uczestnicy konferencji „Polskie Puzzle. Marka Polska w oczach młodych Polaków”, której towarzyszy wyłonienie finalistów 6. edycji konkursu „Teraz Polska Promocja”.

W tym roku aż 47% laureatów konkursu pochodzi z Polski Centralnej. Nieco mniej (bo 42%) jest laureatów z południa Polski. Wyniki te jednoznacznie wskazują, że uczelnie z większych miast na południu i w centrum kraju przykładają dużą wagę do propagowania wśród studentów tematów brandingu narodowego. Promotorzy z tych uczelni mają realny wpływ na poszukiwanie praktycznych zastosowań badań prowadzonych przez uczniów oraz próbę łączenia środowiska biznesowego ze światem nauki.

Z roku na rok odnotowujemy coraz większe zainteresowanie Konkursem. Otrzymaliśmy wiele prac z całego kraju, zarówno z uczelni państwowych, jak i prywatnych. Ich poziom był bardzo wysoki, natomiast tematyka różnorodna i przekrojowa. W ocenie braliśmy pod uwagę m.in. innowacyjność podjętego zagadnienia, sposób jego realizacji oraz oryginalność wyników; zastosowanie w praktyce i możliwość kontynuowania badań.”- mówi prof. dr hab. Alojzy Nowak, Przewodniczący Kapituły Konkursu „Teraz Polska Promocja”, Prorektor Uniwersytetu Warszawskiego ds. Badań Naukowych i Współpracy.

Szczególny powód do dumy mogą mieć w tym roku uczelnie warszawskie (23%) i wrocławskie (23%), z których pochodzi aż 46% tegorocznych laureatów. Równie dobrze wypadł Poznań, skąd w tej edycji wywodzi się niemal 17% wszystkich finalistów. Sumując zaś wszystkie dotychczasowe wydania „Teraz Polska Promocja” - najwięcej laureatów, pochodzi z Uniwersytetu Warszawskiego (19%) oraz z warszawskiego SGGW (12%).

Konkurs prac magisterskich wieńczy coroczna gala połączona z konferencją zatytułowaną w tym roku „Polskie Puzzle. Marka Polski w oczach młodych Polaków”. Celem organizatorów jest motywowanie studentów do podejmowania prac badawczych w obszarze promocji Polski: jej gospodarki, nauki i kultury. Tematyka marketingu terytorialnego jest bardzo atrakcyjna z punktu widzenia potencjału naukowo-badawczego oraz z uwagi na możliwość wykorzystywania tej wiedzy w trakcie kariery zawodowej.